Кабінет логопеда
Що таке норма?
В період з 1,5—2 років дитина починає розмовляти. З 1—2 років має знати від 100—300 слів і будувати нескладні фрази (мама, дай).
До 3-х років словниковий запас збільшується в 3—4 рази. Малюк знає назви предметів, охоче розповідає, де він був і що бачив.
Між 2 та 3 роками активно формується фразове мовлення. Висловлювання дитини стають граматично оформленими. Діти в цьому віці починають засвоювати граматичну будову мовлення: засвоюють відмінкові закінчення, узгоджують прикметник з іменником, використовують деякі прийменники (на, у), оволодівають навичками використання в мовленні форм однини та множини іменників. До трьох років у дитини формуються всі основні граматичні категорії. Відбувається активне зростання словникового запасу. Дитина в цьому віці активно наслідує однолітків та грає в колективні ігри.

Щоденне індивідуальне спілкування з дітьми – ефективний прийом для розвитку мовлення. Ми говоримо з дітьми буквально про все, що потрапило в поле зору малюка, викликало їх інтерес, а також про те, що навмисно включаємо в спільні спостереження. Намагаємося стежити за тим, щоб наша мова була змістовна, емоційна, відповідала віковим можливостям сприйняття дітей за темпом, лексиці і чіткості артикуляції звуків. Адже дорослі – еталон мовлення.
- Спілкуйтесь з дитиною якомога більше, коментуйте свої дії, детально розповідайте про предмети, які оточують її.
- Збагачуйте словниковий запас малюка новими словами, пояснюючи їх.
- Розмовляйте з дитиною повільно, грамотно і чітко, ні в якому разі не «сюсюкайте».
- Спонукайте дитину до мовлення, ставлячи їй запитання, поступово ускладнюйте їх.
- Коли малюк говорить, виправляйте його мовленнєві помилки тільки після того, як він закінчить фразу.
- Багато читайте дитині, вчіть її переказувати, разом вчіть вірші, вчіть складати цікаві історії за картинками.
- Не забувайте хвалити дитину після кожного успіху.