Ігри, у які Ви можете пограти з дітьми

1. “Жуки”

– Ось жуки розправили крила і полетіли: “ж-ж-ж”. (Діти бігають по кімнаті)
– Яку пісеньку співає жук? – запитує дорослий.
– “Ж-ж-ж”, – відповідають діти.
– Давайте скажемо слово “жук” так, щоб почути пісеньку – “ж-ж-ж”. (Діти охоче повторюють слово, “гудять”, вслуховуються в пісеньку жука)
– А давайте послухаємо, чи є пісенька жука в інших словах? Ж-ж-журавель.
– Є!
– А в слові нож-ж-жиці? Ж-жайворонок? (Є.)
– Метелик? Чи співає в цьому слові жук свою пісеньку? (Ні.)
“З” – політ комара (протягування);
“Ш” – шелест листочків;
“П” – пихтіння їжака (швидке повторення);
“Р” – працює мотор.

2. Скільки звуків? На якому місці?”

Матеріал: картка із зображенням будинку
– Давай будемо шукати звуки. Скажи слово “дім так, щоб я почула в ньому перший звук. Закриємо першу клітинку фішкою (білою, жовтою).
 

3. “Хто уважніший”

– Тепер я називатиму звук, а ти зніматимеш його зі схеми. Подивимось, який ти уважний. Прибери, будь-ласка, звук “д”.
 

4. Вправи на розвиток дрібної моторики руки

та зорово-рухових координацій

  • Змальовування графічних зразків (геометричних фігур та візерунків різної складності);
  • обведення за контуром геометричних фігур різної складності з послідовним збільшенням радіуса обведення (по зовнішньому контуру) або його зменшенням (обведення за внутрішнім контуром);
  • вирізання фігури з паперу за контуром (плавно, не відриваючи ножиці від паперу).;
  • розфарбовування й штрихування (потрібно цьому заняттю надати загального ігрового мотиву, щоб дітям було цікаво);
  • різні види зображувальної діяльності (малювання, ліплення, аплікація тощо).
 

5. Конструювання та робота з мозаїкою.

  • Освоєння ремесел (шиття, вишивання, в’язання, плетіння, робота з намистом тощо);
  • ігри та вправи на розвиток загальної моторики (сили, спритності, координації рухів).

6. “Пантоміма”

Ця гра розвиває уяву і творчі здібності. Попросіть дитину жестами, мімікою, звуками зобразити якийсь предмет (потяг, машину, чайник, літак) чи якусь дію (малювання плавання, вмивання).
Якщо з першого разу не виходить, покажіть самі, як це треба робити. Пограйте у “відгадайку”: дитина відгадує, що ви зображуєте, а потім навпаки – ви маєте здогадатися, що показує дитина. Намагайтеся придумати кумедні варіанти.
 

7. “Здогадайся, що приховано”

У цій грі дитина повинна вміти уявляти предмети за їх словесним описом та описувати різні предмети. Заховайте якусь іграшку та опишіть дитині її зовнішній вигляд, наприклад: “Жовтого кольору, дзьоб гострий” (курча). Якщо дитина здогадається, відайте їй іграшку. Потім дитина ховає предмет і описує його. Гру можна урізноманітнити, ховаючи предмети у “чарівну торбинку” та пропонуючи дитині, після того як вона відгадає, знайти заданий предмет, намацавши його рукою серед інших.
 

8. “Чого на світі не буває?”

Гра на розвиток уяви, творчого мислення. Запропонуйте дитині намалювати те, чого не буває. Попросіть її розповісти, що вона намалювала. Гра пройде веселіше, якщо ви теж візьмете участь у малюванні.
 

9. “Назви сусідів”

Гра на розвиток навичок лічби.
У грі можуть брати участь двоє або більше дітей. Гравці стають у коло, один бере м’яч. Він кидає м’яч партнеру, називаючи число від одного до десяти. Той, хто піймав м’яч, повинен назвати сусідні числа (на одне більше та на одне менше від названого. Після цього він називає своє число і кидає м’яч далі).